الخميس، 17 يناير 2013

قصيده عايزين تعرفوا انا مين

عايزين تعرفوا انا مين ومستغربين
انى بضحك رغم مراره السنين
انا الرخيص اوي عندكم وغالي عند اللي خالقني
فى يوم ما افارق ارضكم موضوع لايمكن يضايقني
انا اللي جيبتولي الامراض
انا اللي بيا منكم فاض
انا اللي قولت ياباشا كتير
واكتر كمان اتقاللي انا ياض
انا المهدد انا المجند انا اللي دايما بعيا وبرقد
انا المراكبي والصياد
انا المواطن يا مسؤولين
انا اللى احتقرتوه سنين
ياما اتقلى يا بن حرامى الغسيل
وانا اللى انضربت وجف عودى
وياما نسيتوا وجودى
انا اللي متكحرت في بولاق
وانا اللي بتلملم اشلاء
مركب وقطر وعبارة
الموت لأمثالي إعارة
والموت بقي ليكوا تجارة
الموت في اشكالكوا خسارة
عيشوا حياتكم اخرها هنا
ماهتسلكوش مع ربنا
عنده هيتجاب حقنا
ولسه اللي عايشين بعدنا
شوكة في زوركم
وطعنه فى صدروكم
هيردوا كل اللي خانقني
عرفتوا ليه انامطمن
وحتي موتي ولا قالقني
انا بصحي في عروق الثوار
بعد اما روحي تفارقني
هلاقى اللى ياخد بالتار

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق