السبت، 13 سبتمبر 2014

قصيدة : فركة كعب ....... بقلم الفنان المبدع صلاح عبدالله

بينى وبينك..
فركة كعب
خطوه واحده..
لكن صعب
صعب أخطى لوحدى..
وإنتى
واقفه ساكته
وف عينيكى
نظره شارده
تايهه ثابته
أنا صامت وإنتى صامته
مغرمين بالصمت ليه
طب سكوتنا ليه..
وإمتى
واحد منا هيبتدى
هبتدي
من زمان وأنا نفسى أبدأ
صدقينى
بس خايف..
كنت خايف
تحرجينى
دلوقتى ..
جاهز للمحاوله
بس قبله..
وعالأقل نظره حلوه
نظره واحده..
مشجعه
شجعينى
خرجينى من سكوتى
ربما ..
كلمة بحبك
لما تخرج..
من تابوتى
فوق نعش صوتى
جايز دا..
يفجر سكوتك
تنطقيها
كلمه واحده..
نفسى فيها
حتقوليها
ما تقوليها..
وخلصينى
إنطقيها ..
وريحينى
لسه برضه ..
زي مانتى
وأنا أيضاً..
والسكوت
خايف جداً ..
مالمحاوله
وإنتى برضه..
خايفه موت
صدقينى
حبنا الصامت..
دا هوه
أسمى حب..
فى الوجود
إنتى فاكره..
سكوتنا خوف
لأ سكوتنا ..
معنى سامى ..
للصمود
أنا صامد..
وإنتى صامده
بس صمودنا ..
دا لإمتى ؟!
لازم واحد ..
يبتدى..
إبتدىِ

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق