الاثنين، 26 ديسمبر 2016

قصيدة : انا بكتبلك الليله ... بقلم الشاعر عزيز محمد

انا بكتبلك الليله
عشان ما أعلنش إفلاسى
من الانسان
قصيده يعيبها بعض الضعف والكسره
وسوء تقدير
لما علمتنى إياه...
شايفنى الليله مش ابنك؟؟
انا موافق
شايفنى عجوز ومن سنك؟؟
انا موافق
شايفنى الليله نفسى أطير؟؟
انا موافق
بشرط ترجع الجناحات
لحضنك تانى أو ترجع
هنا جنبى
ومش ذنبى
تسيبنى ضعيف
ف عش النحل والدبابير
وفكرى ان العسل مسموح
اتارى الروح
بتنقص منى ف المشاوير
وخست منى ف الرحله
بموت والله كل دقيقه من غيرك
وساعة الضعف بتعانى
ساعات بيقدم العقرب
فاموت م الخوف
ساعات بتعانى م التأخير
فأموت م الشوف
وانا شايف
عيال من سنى بتحلق
ب حريه
وبتلاعب
نجوم الحظ كوتشينه
وانا اللى مصاحب الأشجار
بحس الجو مش ليه
شايفنى الليله ..آه عاجز
أنا موافق
شايفنى كسير..يئوس جايز؟؟
انا موافق
شايفنى الليله عبء كبير
انا موافق
بشرط ترجع النضاره لجرابها
وكسرة حلمى لدولابها
واوكرة نومى لصوابها
وفكرة بومى لغرابها
انا موافق
بكل شروطك المنصوصه ف السابق
وف اللاحق
بشرط انك
تشوفنى الليله ف احضانك
امانه عليك
بحق اللى
ف غيابك عمره ما خانك
تسيب العضم ف مكانك
وتبعت روحك المظبوطه بالميللى
بتوقيت الكفن والموت
تاخدنى إليك
ولو ساعه
ولو لحظه
امانه عليك ما تتأخر
ومستنيك........

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق