الجمعة، 20 يناير 2017

ألف دليل .... بقلم محمد الجبالى


كل ما اقولُّه واحشني بيتقل
..وعليا بالعافية يرد
مهما بغيب ولا مـــرة بيسأل
..وعليا بـيلـوم وبجد
عمرى فـ مرة ماقولت بَحِبَك
..ولقيت مِنُه ليا الرد
..........................
احساس جوايا بألـف دليل
بيقول جـواه حُبِك ده قليل
وانا مهما سهرت عشانه الليل
ولا يـوم بـيقَدَّر جـوايـا إيـه.
بالنسبالي ياحُـبي أنا غير
وعليكي بـخـاف وبجد بغير
ليا انتي اميره وانا ليكي اسير
حُبِك ده هوايا وعايش بيه.
...........................
كل ما بتأخر سـاعة بـتـزعـل
..وعليا بـتـهد الأرض
وتقوللي مفيش مره بتسأل
..ووقتها بـالـحق بَرُد
عمري ماقولت كلام وتصدق
..شكها فيا د أكبر رد
...........................
احساس جوايا بألـف دليل
بيقول جـواها حُبَك ده قليل
وانا مهما سهرت عشانها الليل
ولا يـوم بـتقَدَّر جـوايـا إيـه.
بالنسبالها ياحُـبيبي أنا غير
وعليك مـ النسمه بجد بغير
قلبي ده قصرك وأنت عليه امير
حُبَك د هوايا وعايشه عليه.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق