الثلاثاء، 3 يناير 2017

قصيدة : هى .... بقلم الشاعر المبدع حسن محمد

الدنيا مش غيه
ولا قلبي سرب حمام
علشان اطير فوق فالسما
والف علي كل البنات
اغزل جدائل شعرهم
فلنفترض ان اللي فات ده لو يكن
فلابد حتماً ان اكن .. مخلصلها
واعقد ضفاير شعرها .. جوه الوريد

فلنفترض ان انا شاعر كبير
والمعجبات كترم كتير
بقي عندي حفنه من البنات
بين هااااح وهيييح :-D
ده لو صحيح .. ولا يفرقوا عندي بشي
راح اقولهم
ان انتي ست الدنيا دي
وست قلبي / وستهم
والغيره تقتل قلبهم
هيموتوا شهداء نظرتي
ويخشوا طبعاً جنتك
وهتفضلي وحدك هنا
دي النظرة منك كلهم
يا مجمعه كل البنات فوق ضحكتك <3
فلنفترض ان انا هبقي الرئيس
مستغربه ايوه الرئيس
هجمع جميع الافئده
وهقولهم علي فكرة "مايصحش كده" :-\
بتغيروا ليه مش ذنبها
اكمنها اجمل كتير من وردكم
طب م النهارده قرار رئيسي
تفرض ضرائب ع اللي غاوي يبصلك
اعدام لكل العشامنين في محبتك
سجن انفردي للي يقطف وردتك
نلغي النشيد ونجيب مكانه ضحكتك
اه لو بايدي اسرق الليل والنجوم
واحطهم بين حجرها
اكمنها غاويه السهر
واحط صورتك ع القمر
اسرق من الناس ضيها
علشان محدش يلمحك غيري انا
هي الهنا .. ريحة الحواري
والبيوت الضيقه والامكنه
الغيه و النيه و العمر و البرهان
في الاوبر لحن كمان / يعزف فاغنيلها
كل البنات لو "مصر" / فالبنات دي نيلها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق