الثلاثاء، 10 يناير 2017

انا مش يوسف ... بقلم أحمد النجار

انا مش يوسف
ولا كنت آمين
على خزنة أحلام ف قلوبكم
انا من توبكم
بخطئ وبتوب
انا مش ايوب
ولا كان للصبر فى قلبى مكان
دايما مستعجل ع الاحزان
وبروح للجرح برجليا
دمع عينيا على ناس ف الدنيا ماهيش هيه
دايما بيسيب لى فى قلبى جروح
الدنيا طوفان ومكنتش نوح
وغرقت ف اول شبر الام
انا عمرى ما فكرت اتعلم
مع إن قالولنا الدنيا علام
وانا كنت سلام
وسط حروبكم
زهر الاحلام جوه قلوبكم
انا عمرى ما فكرت افوتكم
سبتونى ف عرض البحر وحيد
طول عمرى بعيش ليلة الوقفه
لكن ولا مرة قابلت العيد
ملعونه الدنيا دى مابتديش افضل اشياء
الدنيا نفاق
وخداع ورياء
ومابينهم كدب وغش وخوف
الدنيا ظروف
دايما بتعاكس فى غلابه
الدنيا صحيح اكبر غابه مليانه ديابه وبنى ادمين
وما بين لتنين مش عارف اعيش
محسوب طول عمرى من الدراويش
الليل بيقصر ف ساعاتى
والخوف بيقصقص جناحاتى
وانا فارد ليكم دراعاتى القاكم خنجر بيمزع
احزان الكون لوتتوزع
ما هتلقى مكان غير شطى
مش قادر للفرح اخطى
او اروحله هناك
الدنيا هلاك مفيهاش منجى
وبتعزف دمعى على كمانجه من غير عازف
وانا مش عارف
وانا مش عارف
اخرتها معاكى يا دنيا لفين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق