الثلاثاء، 27 ديسمبر 2016

الشيخ ميدو لجلب الحبيب ... بقلم هانى طه

_الو حضرتك الشيخ ميدو
=ايوه يافندم الشيخ ميدو معاكي
_حضرتك عضو جمعية الروحانيين العالمية
=ايوه ياستي
_انا بكلمك من مصر
=هلا بأهل مصر
_حضرتك ليك في جلب الحبيب واكل الزبيب والكلام ده
=ايوه اتفضلي بقى قولي اسم حبيبك واسم امه ومرات خاله
_لا انا مش عاوزه اجلب حبيب انا عاوزاك تجلبلي الفار
=فار ايه ياستي
_فار ابن كلب ياشيخ بياكل المراتب وكتب الولاد وشرابات جوزي
=حطيله سم فيران
_ماهو لو كان نفع كنت هكلمك ليه
الولاد كلوا السم وكانوا هيموتوا اصلهم مفاجيع زي ابوهم
اخرسوا ياجزم مش عارفه اكلم الشيخ
=طب حطيله لصقة ولا مصيدة
_حطيت مصيدة ماعملتش حاجة وجوزي اتكعبل وقع على وشه على الاصقة وشنبه لصق وكانت شغلانه
اصل هو ياحسرة ماحيلتوش غير شنبه
=ااقفل يابني الخط وقولها تتصل بشركة مكافحة القوارض والحشرات
ووصلني بالاتصال التاني
_الو حضرتك الشيخ ميدو بتاع جلب الحبيب
=ايوه ياستي
_انا بكلمك من مصر
=استر يارب خير ياستي
_عاوزاك تعملي عمل يخلي جوزي مايشوفش حد غيري
=ليه هو بيشوف ستات كتير غيرك
_لا ياشيخ هو مش بيشوف اصلا ولا انا ولا غيري اصل نظره ضعيف ياعيني
=ده محتاج دكتور رمد ياستي يعمله عملية ليزر
ااقفل يابني السكة وهات الاتصال اللي بعده
_الو الشيخ ميدو
=ايوه ياستي خير
_انا بكلمك من مصر
=مانا عارف هو انا ورايا غيركوا في الليلة دي
_حضرتك بتعرف تعمل اعمال وكده
=اه خير ياستي
_صينية المكرونة بالباشميل بعملها زي الشيف شربيني بالظبط وبملاها لحمه مفرومة اصل انا ايدي فرطة واعجبك بس كل مرة الوش بتاعها بيتحرق اعملي عمل ياشيخ
=لاياستي دي مش محتاجة عمل دي محتاجة تقللي البيض دانتوا ناس بيض
ااقفل يابني السكة وهات الاتصال اللي بعده
_الو حضرتك الشيخ ميدو
=ايوه ياستي وبعمل اعمال وانتي بتكلميني من مصر خير
_ايه ده دانا كنت فاكراك نصاب بس طالما عرفت اني من مصر يبقى انت بتعرف فعلا
=خير ياستي عاوزة ايه
_يوه طب ماتتنرفزش عليا كده هو انا بشحت منك
=حقك عليا عاوزة ايه
_انا شاكة انا جارتنا عملالي عمل مخلي ريحتى وحشة وجوزي مابيقربليش
=حضرتك اخر مرة استحميتي امتى
_العيد اللي فات
=ااقفل يابني السكة ورش معطر جو هنا انا هموت من الريحة
والغي الاعلان بتاعنا في مصر واحجزلي عند دكتور النفسية احسن انا قربت انتحر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق